Je to sice nepříjemné, ale už je tomu tak. Jestliže si někdo pořídí svůj vlastní web, aby s jeho pomocí šířil své nabídky či názory, není vůbec zaručeno, že bude tento záměr bezezbytku naplněn. Daleko pravděpodobnější je to, že se dotyčné přání nevyplní, a to proto, že se bude podobná prezentace na internetu potýkat s nedostačující návštěvností, jež logicky vede k tomu, že se nedosahuje toho, čeho by se dosahovat mělo. To přece dá rozum – když není některý web navštěvován, nemůže se zprostředkovat komunikace mezi jeho provozovatelem a těmi, jimž je určen, a bez toho nelze dosáhnout cíle.
Ale co teď s tím? Co dělat, když by někdo potřeboval s pomocí webu oslovovat veřejnost, jenže od této nepřichází žádná odezva? Když lidé zdánlivě nejeví o tento výtvor zájem?
S tím se dá obvykle udělat jen jediné. Nemá-li se rezignovat a smířit se s tím, co je popsáno výše, je nezbytná optimalizace pro internetové vyhledávače. Právě díky nim se totiž některým webům dostává hojné návštěvnosti, zatímco jiným, jichž je většina, nikoliv. Vyhledávače jsou tím, co používají lidé prakticky vždy, když na internetu něco hledají, a to, jak je veřejnosti nějaký web internetovými vyhledávači představen, ovlivňuje to, zda bude nalezen a navštíven nebo ne.
A co taková optimalizace obnáší? Když člověk mající web vsadí na SEO České Budějovice seolight.cz, zkontrolují mu odborníci onen web a odstraní z něj případné nedostatky, těmito profesionály jsou zajištěn potřebné články a další texty a zpětné odkazy, jež sem přivádějí návštěvníky odjinud, jsou vhodně zvolena klíčová slova i zajištěna propagace…
A díky tomu vystoupá odkaz na optimalizovaný web v internetových vyhledávačích vzhůru, tam, kde ho veřejnost snadno objeví a tedy hojně navštíví. A to je naprosto samozřejmě nezbytný předpoklad pro to, aby se vyplnilo to, co má web svému majiteli poskytnout.